Aquesta setmana al Mai a la vida parlem de traumes infantils, actors amb cicatrius i carrerons foscos. No entrem en consideracions metafísiques sobre la bondat de l'home però repassem algunes personalitats obscures així com alguna malànima que de petits ens va obligar a sortir del cinema per parar de plorar. Som uns sentimentals.
30.4.08
Tema de la setmana: Els dolents
Aquesta setmana al Mai a la vida parlem de traumes infantils, actors amb cicatrius i carrerons foscos. No entrem en consideracions metafísiques sobre la bondat de l'home però repassem algunes personalitats obscures així com alguna malànima que de petits ens va obligar a sortir del cinema per parar de plorar. Som uns sentimentals.
29.4.08
Nada Surf a Razzmatazz 2 (27.04.08)
La presentació del Lucky (Barsuk Records, 2008) està duent a aquest trio a recórrer tot Europa i poc s'havien d'imaginar aquests nois de Nova York que amb poc més de 10 anys serien el que són: un dels màxims exponents del power pop de lletres i melodies enganxoses. La campanada la van donar al 1996 amb 'Popular', hit inclòs a High/Low (Barsuk Records, 1996), un single i vídeo que la MTV es va encarregar de promocionar més que la sopa. Conclusió? Que molts es pensaven que serien flor d'un dia, one-hit-wonder que en diuen els d'allà. Però amb The Proximity Effect (Barsuk Records, 1998) van fer-se forts, i el seguirien Let Go (Barsuk Records, 2002) i The Weight Is a Gift (Barsuk Records, 2005), produït per Chris Walla dels Death Cab For Cutie i el millor disc per una servidora. Lucky (Barsuk Records, 2008) reflecteix la maduresa del grup i cal escoltar-lo de principi a fi i sense gaire prejudicis perquè a la segona escolta tot sona molt millor, els acords i les lletres amb missatge et poden arribar a captivar força. Han comptat amb la col·laboració puntual de Ben Gibbard (el líder de Death Cab For Cutie), John Roderick (de The Long Winters) i Ed Harcourt entre altres.
Amb aquest vagatge han recorregut vessants més garageras, semipunks o el que són actualment, power pop en estat pur. I no ho dic jo, ho diuen les seves cançons que quan menys t'ho esperes et fan saltar (Oh, fucked, I'm going a have a party). El concert de diumenge passat va reunir totes aquestes arestes del grup, tot i que potser i ja a causa al cansament, van sonar més les cançons pausades i reflexives del Lucky ('Whose Authority', 'Weightless') i es van deixar pel final els grans temazos que tots voldríem haver ballat abans: 'See thes Bones', 'Always Love' o 'Blankest Year'. El cas és que no els ho tindrem en compte, perquè 'I Like What You Say' fa que ens quedem afònics baby, I only want make you happy. I tant si vam sortir feliços, més de una hora i mitja de concert dóna per cantar molt, fins i tot per perdre el metro. Potser es que podien haver-se estalviat els teloners, Bell X1 i així començar puntuals perquè la sala Razzmatazz 2 estava força plena. I de pas, podien haver fet més proves de so amb el baix que per moments creia que faria caure tot el sistema de ventilació (ja! us he pillat, us crèieu que Razzmatazz no en tenia d'això, eh?). No cal dir que la sala en qüestió deixa una mica que desitjar...
Nada Surf os llevamos en los corazones así que no tardeís en volvernos a visitar, por nuestro bien.
Pels més curiosos aquí us deixo el setlist que encara avui em fa posar la pell de gallina. Coses de fans...
- Concrete Bed
- Hi-speed Soul
- Happy kid
- Whose Authority
- What is your secret
- Weightless
- Killian's Red
- I like what you say
- Inside of love
- Fruit fly
- 80 Windows
- Stalemate
- Ice on the wing
- The fox
- Do it again
- Beatiful beat
- See these bones
____________
- Blizzard of 77
- Blonde on blonde
- Popular
- Always love
- Blankest year
Fotos by alterna2
28.4.08
La Guia Definitiva: Doll in a box
Lògicament, la pel·lícula de Craig Gillespie Lars y una chica de verdad (Lars and the real girl) és l’estrena més destacada d’aquesta Guia Definitiva de finals d’abril. La pel·lícula està protagonitzada per Ryan Gosling (sí... és el de El diario de Noa... tot i que a mi m’agrada més recordar-lo per aquesta gran interpretació que ens va regalar en la pel·lícula Half Nelson) i, entre els secundaris, hi destaquen Emily Mortimer, Paul Schneider i la sempre brillant i prolífica Patricia Clarkson. ¿Motius per anar a ve

I tot i que Lars sigui la prioritat, el segon plat més recomanat per aquesta Guia Definitiva té un altre títol prou extens, Cosas que perdimos en el fuego (Things we lost in the fire). Benicio del Toro, Halle Berry i el californicador David Duchovny es posen a le

Pel que fa al cinema espanyol, tres són les propostes que se’ns presenten en les pantalles aquesta setmana. Curiosament, les tres es van projectar en l’últim Festival de Cinema de Màlaga. En primer lloc, José Corbacho i Juan Cruz tornen a formar tàndem amb la pel·lícula Cobardes després del seu elogiat debut amb Tapas. En aquest cas, tornen a utilitz

La setmana que ve, el pont de maig ens porta l’última adaptació de la Marvel, unes quantes comèdies romàntiques i cintes d’acció a major glòria d’Al Pacino i Pierce Brosnan.
27.4.08
Lori Meyers a l'Apolo (25.04.2008)
Bromes a banda, els de Granada venien a Barcelona per presentar el seu darrer disc, Cronolánea (Universal, 2008) que s'ha filtrat i publicat aquest hivern després de tres anys amb mal sabor de boca i la sensació que havíem perdut un dels grups més prometedors de l'indie estatal. El Cronolánea potser no ens els ha tornat del tot, però ens ha recordat que encara hi són, que no se n'havien anat. El concert, però, va ser com el disc: una muntanya russa amb els punts àlgids de connexió escenari-platea amb les poques incursions al debutant Viaje de estudios (Houston Party, 2004). Val a dir que van saber recuperar els millors temes d'aquell primer disc; van tocar 'Mujer esponja', 'Ham'a'cuckoo', 'Tokio ya no nos quiere' i una incommensurable 'Viaje de estudios' per acabar el bis i el concert.
Pel què fa a la resta del setlist, les noves sempre van funcionar millor que els mitjos-temps que tant abunden a l'Hostal Pimodán, a excepció de 'Dilema' i 'La pequeña muerte'. Però és clar que enganxant aquesta última amb els cors de 'Hey Jude' dels Beatles hom s'assegura l'aplaudiment del públic. L'aplaudiment se l'haurien pogut guanyar, però, ja d'entrada, si haguessin executat correctament la primera part d''Intromisión', la cançó que obre el Cronolánea. No obstant, al públic que omplia l'Apolo sembla que li va importar relativament poc i això que especialment comunicatius no eren els granadins.
26.4.08
Taller.doc, produeixen el teu documental
Per presentar un projecte a Taller.doc heu de lliurar una sinopsi de la història, que pugui ser rodada a Catalunya, amb personatges concrets, una definició sobre el tractament i un currículum de l'autor o autors. També una de les condiciones imprescindible és que estigui pensat per un format de 30 minuts. Sí, exacte, com el programa.
Darrera d'aquesta proposta, evidenment a part de la televisió catalana, és la productora Parallel 40. Sota la direcció de Joan González, aquesta productora pretén obrir nous camins al llenguatge audiovisual relacionats amb el documental, una finestra oberta als nous creadors que tenen idees.
En una línia paral·lela, los biopics si que estan de moda i en aquest sentit I'm Not There es una de les apostes més arriscades de l'indústria de Hollywood. Todd Haynes presenta un perfil del legendari Bob Dylan sota la caracterització de diferents actors, a destacar la interpretació de Cate Blanchett que va aconseguir la nominació a l'Oscar per la millor actriu de repartiment. I'm Not There és també una de les últimes pel·lícules del recentment mort Heath Ledger.
Però també cal esperar per aquests propers mesos la historia de Blondie amb la intrepretació de Kristen Dunst com a Deborah Harry, Elijah Wood a la pell de Iggy Pop i Mike Myers com a Keith Moon. De fet es que l'onada de biopics sobre estrelles de rock no ha fet més que començar.
Recordeu que els interessats nous documentalistes podeu enviar les vostres propostes a:
documentals33@tv3.cat
documentals@parallel40.com
Sort!
25.4.08
Dubstep, música del Segle XXI
El disc del que parlarem avui, però, és Grime 2 (Rephlex, 2004) editat pel segell d'Aphex Twin.
24.4.08
Novetats i Agenda de Concerts
Aquests Niños Mutantes ja granadets han sortit amb Todo es el momento per la vessant més accessible del pop espanyol. Menció especial d'aquest bonic disc és la que mereixen cançons com 'Formentera' o 'No sabes estar bien', que caminen sobre la línia perillosa de perdre qualsevol llum de personalitat i quedar enfosquides en un món de cançons que moriran sense que ningú se les hagi estimat mai de debò.
Peter Morén. The Last Tycoon (Wichita)
Una sorpresa agradable. I no és gratuït el qualificatiu, però m'assalta el dubte tot sovint escoltant The Last Tycoon de si no estiguéssim tots tan avorrits de Peter Bjorn and John el primer disc en solitari de Peter Morén no em semblaria tan bo. Les pretensions, però, són unes altres. I és que n'hi ha prou amb una guitarra acústica per elaborar melodies tan boniques com les de 'Reel to Real' o 'Social Competence'.
The Hush Sound. Goodbye Blues (Fueled By Ramen)
Que el single 'Honey' sigui la banda sonora d'un anunci i que Goodbye Blues recordi en general a Fall Out Boy o Panic At The Disco no són bons arguments per escoltar la darrera referència de The Hush Sound amb les orelles lliures de prejudicis. Malgrat tot això, el cert és que malgrat el disc destila una barreja d'hivern i primavera ideal per aquesta època de l'any, però que a la tardor segurament es convertirà en quelcom insofrible. Si d'això ja us ho explicaré.
The Notwist. The Devil, You + Me (City Slang / Alien Transistor)
La indietronica dóna pel que dóna i poca cosa més. Un disc sencer d'aquest estil pot arribar a resultar repetitiu, cansat i carregant. The Devil, You + Me no és una excepció però després de gairebé 20 anys de carrera i sota els mateixos paràmetres, sorprèn que The Notwist encara no hagin expremut del tot l'estil. A més a més, tenen un altre problema, l'anterior Neon Golden (Virgin, 2002) és un discàs de cap a peus i un llistó tan alt costa més de saltar. Així i tot, hi ha cançons agradables i que ens fan canviar d'idea respecte l'indietronica com 'Where In This World' i 'Boneless'.
Agenda de concerts:
Divendres 25
Lori Meyers i Les Philippes a la sala Apolo
Nick Cave and The Bad Seeds al Pavelló Olímpic de Badalona
Mishima, Facto Delafé y las Flores Azules i Antònia Font a la carpa Movistar al Campus Diagonal
Mstrkrft al Razz Club
Orquestra del Caballo Ganador al Centre d'Art Santa Mónica
Refree al Teatre Joventut (L'Hospitalet de Llobregat)
Russian Red a la sala Castelló
Dissabte 26
The Gutter Twins a la sala Razzmatazz
Diumenge 27
Nada Surf a la sala Razzmatazz 2
Russian Red al Depósito Legal (L'Hospitalet de Llobregat)
Tema de la setmana: Cultura de l'aigua

Des de la Generalitat de Catalunya ja s’han dut a terme forces campanyes per tal de conscienciar que l’aigua és un recurs escàs, l’ultima: “Ja és hora que ens adonem que per tenir aigua cal tancar l’aixeta”. Un altre factor a considerar és el canvi climàtic, que com sabeu, fa que cada cop hi hagi més sequera degut a la disminució de la pluja. Tot això pot generar restriccions dràstiques en l’ús d’aigua a barcelona a partir de l’estiu.
Si en voleu saber més us recomanem un llibre: Sobrevivir al desarrollo de Serge Latouche, i a més ens recordem del capità planeta i els planetaris i del capità enciam.
Per vint-i-cinc cèntims d’euro fem un concurs de mesures per estalviar aigua, qui guanyarà el concurs?, em feu un favor: podeu contar quants euros guanya una servidora? (Míriam).
La fotografia, és del cicle de l’aigua, que sembla que l’Edu volia saber més sobre el tema.
I recordeu que: Els petits canvis són poderosos!
22.4.08
No sense la meva Moleskine
21.4.08
La Guia Definitiva: oracions moribundes amb sabor a Box Office
Però abans de posar-me a comentar aquest drama íntim que un servidor ja s’ha ocupat de veure, prefereixo llençar tot el meu arsenal a favor de la pel·lícula que va triomfar en el passat Festival de San Sebastià (lloc on vaig tenir l’oportunitat de veure-la), aconseguint els premis a la millor pel·lícula i al millor actor, un esplèndid Henry O. La història, signada per un Wa

Continuem, ara sí, amb aquesta elegia interpretada per Isabel Coixet. La directora, que per primera vegada signa un projecte d’encàrrec eminentment nord-americà i amb guió aliè, presenta Elegy, una història que adapta la novel·la de Philip Roth El animal moribundo. Amb les interpretacions principals (i amb certa química) d’u

Per acabar de rematar el tema, la pel·lícula 8 citas (dirigida per Peris Romano i Rodrigo Sorogoyen) ens invita a valorar l’amor mostrant-nos vuit històries romàntiques amb tocs còmics. La pel·lícula, simpàtica i ben

La setmana que ve em penso fer l’amo del carrer amb l’ajuda d’una nina inflable, uns assetjadors escolars i unes quantes coses més que vaig acabar perdent al foc...
18.4.08
Vetusta Morla al Sidecar (17.04.2008)
El sold out reinava a la pàgina web i a l'entrada del Sidecar dijous passat, Vetusta Morla venien a presentar el seu nou disc Un día en el mundo i ningú s'ho volia perdre.
I qui son Vetusta Morla? Son 6 nois que porten 9 anys assajant per crear quelcom amb cara i ulls, i la paciència (un do altament menyspreuat avui en dia) els ha sortit a compte. Un puzzle de 6 peces, així és com a ells els agrada definir-se, que a sobre dels escenaris encaixa la perfecció. Un día en el mundo és un disc d'aquells que diem rodons: amb lletres, acords i actituds que han aconseguit fer-nos moure per dins. El ple al Sidecar garantia un públic entregat, pero la veritat és que no m'imaginava els nivells als que vam arribar els assistents, coros totalment gratuïts a quasi totes les cançons del seu debut. Destacar amb especial amor 'Copenhague', 'La Marea' i 'Pequeño desastre animal'. Hi ha tornades que s'enganxen i no et deixen, per més que la pluja del matí ho intenti. Apuntador deme la voz.
Estrofes que ahir van aconseguir connectar i sintonitzar amb un públic, i jo crec que més aviat amb tot una generació, que està la mar de contenta i orgullosa del panorama d'indie actual. Des dels més veterans (us recordem a tall anecdòtic que dissabte toquen Love of lesbian i La Habitación Roja al costat del Tecla Sala a l'Hospitalet del Llobregat) fins als nous grups com Vetusta Morla que amb tant sols un disc, i Mira una maqueta autoeditada del 2005, fan les delícies del públic. I als concerts és el millor moment per demostrar l'energía de la joventut, directes vibrants i contundents com els d'ahir revitalitzen l'escena i creen adeptes.
Caure o no en el mainstream és un altre tema que haurem de patir i cuidar, tot i que a aquestes alçades hauríem de ser conscients que el temps posa a cadascú al seu lloc (ya veremos cuando).
Us deixo amb Copenhague peruè jutjeu la qualitat de Vetusta Morla per vosaltres mateixos.
Quaderns de Krautrock, part. 3: Kraftwerk
Finalment comentar que el 20 de Març del mes passat Klaus Dinger, el que va ser component tant de Kraftwerk com de Neu! va morir d'una aturada cardíaca als 61 anys, per aquesta raó li dediquem l'últim tema del programa, Radioactivity. El single del disc amb nom homònim editat l'any 1975. La cançó té aquest punt de melanconlia i foscor que tant caracteritza a la banda.
17.4.08
Novetats i agenda de concerts
Aquesta noia ha causat una revolució en menys d'una setmana en què s'ha publicat el disc, ha arribat a les mans de moltíssima gent i les darreres confirmacions del Primavera Sound l'incloïen al festival del mes que ve. Tot i cantar en anglès, s'agraeix que les noves propostes indies espanyoles vulguin allunyar-se (conscientment o inconscient) de Los Planetas, La Habitación Roja i tots aquests. Russian Red més aviat vol ser la Kimya Dawson pija o l'Emmy Great madrilenya. La russa, però, té una cuidada imatge de poppie que ben bé podria sortir del Pop Bar de Razzmatazz però la seva música no té res a veure amb el tontipop (amb amor) de Charades o La Casa Azul. No oblidem, però, que I Love Your Glasses és un disc de debut encara i que la proposta acústica limita força la capacitat de maniobra. Així i tot, la bella russa ha parit dos amors com 'Cigarettes' i la tendríssima versió de Cindy Laupier de 'Girls Just Want To Have Fun'.
Vetusta Morla. Un día en el mundo (PequeñoSaltoMortal)
El cantant d'aquest grup madrileny segur que ha après a cantar amb els discos de Los Piratas. De fet, si em diuen que és el nou projecte d'Iván Ferreiro, m'ho crec. Perquè el que ja no cola és que Thom Yorke hagi après a parlar castellà i Vetusta Morla sigui una gran sorpresa. Bé, aquest vespre sortirem de dubtes. Un día en el mundo és el disc de debut i constata que potser és a les balades que els Vetusta Morla se'n surten millor: 'Copenhage' i 'Pequeño desastre animal' es revelen com les més amables després d'unes poques escoltes del disc. En qualsevol cas, no hi ha dubte que els madrilenys encantaran a qualsevol fan del gallec Ferreiro i fins i tot als més oberts de mires seguidors de Radiohead o Standstill. Personalment, les dotze cançons del disc s'acaba fent un pèl pesades i em fan pensar que si no hi ha tan hypes aquí com a Anglaterra és perquè ni els grups ni les discogràfiques tenen cultura de singles i EPs. I això ja no sé si és bo o dolent per nosaltres, pobres mortals.
Spiritualized. Songs in A & E (Universal)
Fa poc va sortir no sé on els resultats d'una enquesta als anglesos on deien quins eren els millors discos per anar a dormir (o adormir-se, no sé). Em sembla que els "guanyadors" eren Coldplay, però és que encara no havia sortit el nou disc de Spiritualized. Aquest Songs in A & E és un disc criminalment llarg (18 cançons) i se salva per les poques cançons que s'escapen d'una línia orquestral avorridíssima com 'Soul On Fire' i 'Baby I'm Just A Fool'.
Mount Eerie. Black Wooden Ceiling Opening (P.W. Elverum & Sun Ltd.)
Phil Elverum, àlma màter de Microphones i els succedanis Mount Eerie, ha degut estar escoltant força At The Drive-In darrerament. Això o no s'explica que de cop les distorsions i la foscor hagin inundat les seves noves composicions, generant per sí sol un nou estil que anomenarem a partir d'ara emo-lofi-folk. Tot i que la sensació de malestar va minvant a mesura que passen els minuts, el mal rotllo que exhalen els dos primers talls 'Appetite' i 'Domesticated Dog' no desapareix en tota la resta de l'EP. Per fortuna, 'Don't Smoke' i 'Stop Singing' en certa manera compensen el desgavell, encara que tot i unes hores de guaret entrar a Black Wooden Ceiling Opening faci por.
The Little Ones. Terry Tales & Fallen Gates (Branches Recording Collective)
Ben fresquet tenim el nou EP (i ja en van dos) de The Little Ones. Després d'aquella magnífica carta de presentació que va ser el Sing Song (Astralwelks, 2006), com si de la banda sonora perfecta per la primavera es tractés apareix aquest Terry Tales & Fallen Gates. Sis cançons, el mateix nombre que a Sing Song, de les quals cap és per omplir. Aquesta és una de les grandeses dels EPs i ens porta a pensar què passarà quan els californians es dignin a publicar un LP com Déu mana. L'àlbum obre majestuós amb 'Tallies' i 'Boracay' i ens fa admetre que els ritmes caribenys, si s'apliquen bé, poden tenir certa gràcia amb 'Unlock The Door!'. 'Forgive Yourself' és una (gran) perla i 'New Branches' ensenya als incrèduls que una tornanda senzilla és sinònim de bons resultats.
16.4.08
Sant Jordi, roses i... llibres!
Ja no queden gaires dies perquè Barcelona s'ompli de llibres, roses i hooligans de vermell acabats d'arribar de Manchester, tot a la vegada. Al Mai a la vida hem hagut d'escollir, perquè no podíem parlar de tot, i després d'un llarg i intens debat ens hem quedat amb els llibres. Són molts i ben variats els llibres que recomanem, tant de noves promeses de la literatura com d'autors més consolidats; com per exemple Agustín Fernández Mallo, Edgar Cantero, Kiko Amat, Mark Haddon o Joan Miquel Oliver. Novel·les que parlen de Nocilla, nens autistes, amor, actrius i moltes coses més. Ah, i pels que no els agradi llegir, atents que també presentem alternatives. O sigui que si encara no sabeu quin llibre us comprareu per Sant Jordi, o si simplement us interessa el tema, ja podeu posar play al reproductor d'aquí sobre.
14.4.08
La Guia Definitiva: Siguem amables, si us plau...
Tanta amabilitat ens porta a parlar, en primer lloc, d’aquest homenatge cinèfil anomenat Rebobine, por favor (Be kind, rewind) i dirigit per un dels líders espirituals del Mai a la vida, Michel Gondry. Aquest cop, se serveix de Jack Black i Mos Def per acabar ressuscitant el VHS d’entre els morts en una pel·lícula que promet ser una de les marcianades més apetitoses de la temporada. La pel·lícula, que també compta les inte

Tranquil·litat per aquells que s’estaven desesperant. Ja us podeu anar posant les ulleres de pasta perquè aquesta setmana (amb permís del senyor Gondry) tenim tres mostres internacionals del millor cinema independent. En primer lloc, cal donar gràcies a nostrusenyor perquè per fi s’ha estrenat, en territori nacional, l’estimulant pel·lícula Cashback, dirigida per Sean Ellis. La pel·lícula, que adapta (o copia i enganxa


La setmana que ve us prometo que viurem mil anys d’oracions amb la pel·lícula yanqui d’Isabel Coixet, vuit cites, regles trencades, tortures i ruïnes misterioses.
Barcelona vintage
La recent apertura de Oh la la! Gallery ens demostra de manera contundent que el vintage està de moda a la nostra ciutat. En qüestió de tendències allò de que tot torna i que tot està inventat és gairebé un dogma de fe i per això sovint ens vestim inspirant-nos en l'armari de les nostres mares o fins i tot en el de les nostres àvies.
Pantalons acampanats, armilles, mocadors amb detalls barrocs, estampats de flors dels 60, rayban wayfarer, teles animals, etc. Podríem seguir fins a la eternitat anomenant tendències que van, vénen i es mantenen gairebé amb la mateixa intensitat que una connexió wifi. En fi senyors, la moda es reinventa temporada rere temporada i inspirant-se sobretot en el passat. ¿Doncs què millor que recuperar aquesta roba vinguda del passat?
Paris amb el seu Marché aux Puces o Londres amb Camden Market o Portobello Road són dues de les ciutats d'Europa amb més tradició en la compra-venda d'objectes i roba de segona mà. Al nostre Estat existeix el Rastro de Madrid, però no és exactament un mercat de roba, més aviat hi vénen trastos i mobles, igual que als Encants de Barcelona. A la nostra ciutat la costum de comprar i vendre roba de segona mà es va estendre fa uns cinc o deu anys i actualment cada cop ens fa menys mania comprar roba ja usada. És un peix que es mossega la cua, nosaltres cada cop tenim la ment més oberta en quant al vintage i les botigues cada cop són més variades, més especialitzades i millors.
Precisament l'abolició de l'olor a boles de naftalina a les botigues i la utilització del gal·licisme vintage ha ajudat molt a l'acceptació de la compra de roba usada. Es tracta d'aquestes coses de la psicologia que mai acabarem d'entendre mai. Sigui com sigui les botigues de segona mà es troben en el seu moment més dolç i podem dir que existeixen tres zones clau per a l'adquisició de joies provinents del passat. Us oferim una petita guía per a que no us perdeu en l'intent.
Zona 1: Carrer Tallers
El carrer Tallers és una trobada de tendències en si mateix. Hi trobem d'una banda 'Retro City', al més pur estil anglès, és a dir, una botiga amb tota la roba possible col·locada amb un criteri més aviat dubtós, no és la més cool, però sí la més barata iaixò s'agraeix. 'Oh La La!' i 'Oh La La Gallery' es pot dir que són les pioneres en aquest país, presenten la roba de manera molt ordenada i tenen autèntiques joies, tot i això els preus sovint són excessius. Per últim 'PNB', també de recent apertura, combina roba de segona mà amb roba nova i customitzada, la secció de les camises i els complements és la millor sense dubte.
Zona 2: Riera Baixa
Aquest carrer té quasi una tradició histórica d'establiments de segona mà, hi podem trobar una gran varietat de botigues especialitzades en diferents estils: mods, sixties, seventies, grans dissenyadors, etc. Com a curiositat destaquem 'Gi Joe' una botiga de roba militar vintage a preus més que assequibles i on hi podeu trobar més d'una meravella.
Zona 3: Gràcia
Al barri més fashion de Barcelona no hi podia faltar botigues d'aquest tipus, dee moment encara són poques, però tot arribarà. D'una banda hi tenim una 'Retro City' com la del carrer Tallers, aquesta però està situada en un local més ampli que us permet mirar la roba amb més tranquil·litat. D'altra, una de les millors botigues vintage de la ciutat, es diu 'Gallery' i destaca pel seu bon gust, el seu ordre i els seus preus més que raonables.
Últim avís per a principiants: comprar roba de segona mà no és fàcil i sempre hem de tenir present que és tracta de peces úniques que no disposen d'una gran varietat de talles i colors. Per tot això cal que us carregueu de paciència quan aneu a la recerca del vintage, ja que no trobareu el que busqueu a la primera. La recompensa a tot aquest esforç és la possessió d'una peça única i més autèntica que la de qualsevol botiga convencional.
10.4.08
Quaderns de krautrock, Part II: Faust
Com bé he assenyalat abans, era el primer cop que aquests alemanys visitaven la ciutat, tot i fer-ho en un recinte com l'Auditori i deixant uns quant llocs buits entre les butaques, Faust van demostrar que la vitalitat de la que feien gala 30 anys enrera encara està latent. Sobre l'escenari hi havien tots els estris necessaris per poder posar en marxa la maquinària krautrockera amb la que aconsegueixen passar de l'ambient al sorollisme més extrem. Entre la seus artilugis hi destacaven nombrosos instruments de percussió. D'es d'escallots i xil.lòfons fins a una enorme placa metàl.lica que van acabar castigant amb una massa de ferro. La part electrònica també hi era present, més endarrerida estava la secció de sàmplers i sintetitzadors que es va encarregar de cohessionar el sorroll.
El concert va durar una hora i mitja amb bis inclòs. El repertori el van distribuir molt uniformement, peces llargues que van tocar unint el final d'una amb el principi d'una altra. Detall que un servidor valora molt, sobretot al tractar-se d'una banda de les característiques de Faust, on les parts ambientals cobren molta importància. Sovint, aquestes estones que tant els caracteritzen, evocaven cap a la més pura psicodèlia o senzillament cap al soroll que finalment redirigien coherentment, altre cop, a la tranquil.litat.
Aquestes redireccions musicals cap a la psicodèlia algun cop els hi van jugar alguna mala passada, fet que haguessin pogut evitar perfectament. Tot i això la banda guanyava la credibilitat perduda en alguna de les evasions cap a l'experimentació retornant a l'estructura dels seus temes més guitarrereos com per exemple Picnic On Frozen River, Deuxieme Tableux, amb el que van tancar el concert.
Fotos del Concert per Raul Valero.
Novetats i Agenda de Concerts
Pur pop per la gent d'ara i la referència a Nick Lowe no és en va. Aquest Mr. Love & Justice comença assemblant-se perillosament a l'At My Age (Proper, 2007) de Lowe amb la digna d'un crooner 'I Keep Faith'. Per sort (eh, que Nick Lowe també ens agrada, però!), Billy Bragg i el seu background punk i roig surten amb tota la seva essència amb 'I Almost Killed You', segona i millor cançó del disc. Som fans d'aquest home, no ho negarem, i la seva pinta de nen dolent del moviment mod (Paul Weller in our hearts). Ens encanten les harmòniques, les guitarres acústiques rascades amb tanta força que el soroll de com espeteguen tapa els acords i la veu de Bragg que si ens cridés a la rebel·lió ens el miraríem amb simpatia i tot. Però no, aquest no és un disc polític, malgrat tot. És un disc sobre l'amor i el renaixement. I s'agraeix tant envoltats com estem de grups que fan plorar...
Tachenko. Esta vida pide otra (Limbo Starr)
Nou disc dels saragossans Tachenko, que estan a un pas de convertir-se en els Whiskyn's aragonesos: cada disc fa la sensació que, si s'ho proposen, el següent serà la bomba. Esta vida pide otra (deu punts pel títol) peca d'irregular tot i que conté detalls com 'El mundo se acaba' (uf quin detall!), 'Hacia el huracán' o 'Palabras célebres' que són preciosos d'escoltar. Respecte a l'anterior disc Las jugadas imposibles (Limbo Starr, 2006), se'ls nota molt més còmodes i confiats en les composicions, tot i que fos el que fos que escoltaven aleshores és el mateix que ara. Però escolteu, que segueixin així que segur que ells al proper disc sí que exploten. Els successors de La Habitación Roja.
The Raconteurs. Consolers Of The Lonely (Third Man / Warner Bros)
El nou disc del supergrup The Raconteurs evidencia una vegada més que a Jack White (The White Stripes) no li ve gens de gust dels paràmetres de rock'n'roll que han llançat a l'èxit la seva banda principal. De tota manera, potser per la influència de la resta dels Raconteurs (o potser que la seva companya als Stripes, Meg White, exerceix una influència negativa), aquest Consolers Of The Lonely és un disc de tralla molt accessible, molt agraït d'escoltar, i que podria convertir un directe en un esdeveniment força important. La tria de 'Salute Your Solution' per ser el single, a més, no pot ser més encertat si es busca una efectivitat (que es podria discutir) a l'hora de dotar de ressò mediàtic al disc, tot i que la gran perla arriba al tall número 4, amb una deliciosa distorsió a 'Old Enough'.
La Brigada. L'obligació de ser algú (Outstanding)
La Brigada és el darrer grup català de la fornada indie a casa nostra dels darrers anys. Fidels a l'evolució dels germans grans, com han fet Mazoni o Mishima, La Brigada ha apostat pel català al seu àlbum de debut després de néixer en anglès (i de pas han traduït el nom, oblidant la versió anglòfona de The Light Brigade). Musicalment, no han oblidat, però, les fortes influències folk americanes, ben presents al llarg de les onze cançons que conformen L'obligació de ser algú. Unes onze cançons que recreen una lleugera pendent cap avall, sent els primers temes els de més consistència tan en la secció instrumental com en les lletres.
Concerts:
Festival la Plaça Odisea, organitzats pels amics del Depósito Legal
Dijous 10: La Casa Azul + Dj Amable
Divendres 11: Standard + The Blows + Za
Dissabte 12: Nacho Vegas & Christina Rosenvinge + Raülmoya y El Trio Miniña + Belmez
Dissabte 12
Antonio Vega a la sala Bikini
Dimecres 16
Las chicas la lían o Les Femmes S'en Melent en La [2] amb Robots in Disguise, Tujiko Noriko entre d'altres.
Pastora al Palau de la Música Catalana
Dijous 17
Hedtrip i Nothink a La [2]
Vetusta Morla al Sidecar
9.4.08
Tema de la setmana: El suïcidi
Avui ens posem seriosos i parlem d'un dels aspectes més foscos de la nostre societat, parlem del suïcidi, però tranquils que no som uns emos!
Per acabar, i com és inevitable, us parlem de famosos que van decidir acabar amb la seva vida, com per exemple en el món de les lletres Ernest Hemingway, Virginia Woolf, Guy de Maupassant o la poetissa Sylvia Plath, i també en el panorama musical: Kurt Cobain, Ian Curtis, LayneStanley i Paul Hester entre d'altres.
7.4.08
Dorit Chrysler Vs Reactable. Auditori (6.04.08)
A la prèvia del dijous passat ja vaig avançar que el que ens preparava el Festival Digressions no era una proposta habitual a la que estem acostumats, sinó que naixia amb la finalitat de familiaritzar al públic amb el més avantguardista de la música contemporània actual. Per demostrar això van comptar amb la thereminista novaiorquesa Dorit Chrysler que es va enfrontar als horitzons musicals més avantgarde de la Reactable, l'instrument català que tant li agrada a la islandesa Björk.
El concert per theremin i reactable no és una proposta massa habitual, tot i semblar un concert futurista cal antendre's que va més enllà i resumeix en un escenari un segle de música electrònica. Els instuments disten molt en el temps. El theremin és un instrument que data del 1919 i funciona a base de l’alteració de freqüències mitjançant el moviment de les mans al voltant d’una antena. El Reactable, per contra, és un instrument del segle XXI que funciona interpretant la relació llum-so que es dóna movent diferents figures geomètriques damunt d’una taula sonora.
Per dur a terme aquest enfrontament res millor que comptar amb els millors intèrprets amb els que es pugui comptar. D’una banda Dorit Chrysler, diva del pop més avantguardista i que ha col·laborat, en alguna ocasió, amb grups de rock com The Strokes o The The i amb primeres figures de l’electrònica com Cluster, a més d’haver participat amb
El concert va ser una demostració de la coherència que pot assolir, en alguns casos, la música experimental. Sovint els moviments contemporanis i avantgarde és relacionen amb música caòtica i poc coherent. Tot al contrari del que va conseguir Dorit Chrysler qui va obrir el concert amb un recital de peces a base de sàmplers, theremin i veu. Més tard s’hi van afegir els intèrprets de la reactable, instrument que va anar guanyant protagonisme fins al final del concert. Una hora i mitja de recital durant el qual es va poder comprovar com ambdós instruments resisteixen en el temps i poden complementar-se perfectament, tant des del punt de vista de l’espectacle ja que tenen una posada en escena molt curiosa com per afinitat musical. Les atmosferes del Theremin es veuen complementades pels clicks del reactable que poden arribar a modular les ones i crear notes musicals.