22.10.07

La guia definitiva: Joves sortits, escriptores amb futur i roses sense espines

Torna a ser dilluns. La mandra s’apodera de nosaltres. La ressaca diumengera està del tot solucionada. RENFE continua fent de les seves a Catalunya. És moment de pensar en tot allò que no vam arribar a fer durant el cap de setmana. I les oportunitats perdudes (o guanyades) per anar una mica massa beguts. Com veieu, tot ben normal. I, com cada dilluns, és el moment de posar-nos al dia i analitzar les estrenes cinematogràfiques que, des de divendres, ens pidolen insistentment el seu visionat.

Si la setmana passada Belén Rueda i el seu orfenat prenien gran part del protagonisme, a més de convertir-se en una de les pel·lícules espanyoles amb més ingrés de taquilla en el primer cap de setmana, una altra producció made in Spain, Las 13 rosas, acapara tota l’atenció actual. La cinta, dirigida per Emilio Martínez-Lázaro (Los peores años de nuestra vida, El otro lado de la cama) se centra en una de les èpoques més patètiques del franquisme (sí, aquella època que per Rajoy i companyia ha deixat d’existir) de la mà de les anomenades tretze roses, les noies afusellades el 5 d’agost de 1939 pel simple fet de pertànyer a les joventuts socialistes. Amb aquest panorama, i amb un repartiment femení estel·lar (Pilar López de Ayala, Verónica Sánchez, Marta Etura o Bárbara Lennie), torna la visió compromesa de la Guerra Civil a les nostres cartelleres. I molta atenció, perquè els meus espies m’han assegurat que a la pel·lícula podreu gaudir d’un cameo d’excepció, la reaparició d’una antiga musa infantil.

Ara bé, si teniu problemes per arribar a final de mes i no us podeu permetre comprar una bona caixa de kleenex, la segona opció cinematogràfica de la setmana ve de les ments pensants de la (quasi) obra de culte Virgen a los 40. Sota el més que directe títol Supersalidos (Superbad), aquesta comèdia dirigida per Greg Mottola ens torna a endinsar (esperem que de forma intel·ligent, irreverent i subversiva) al món de les clàssiques High School parties, les ànsies per anar més mamats del compte i la necessitat urgent de perdre la virginitat. La pel·lícula, que ha estat la revelació estival als Estats Units, compta amb les interpretacions principals de Jonah Hill, Christopher Mintz-Plasse i Michael Cera, el George Michael Bluth de la recordada sèrie Arrested development. I dels nous ídols juvenils, ara que els nerds estan tant de moda, passem a la que va arribar a ser princesa per sorpresa, Anne Hathaway, protagonista de La joven Jane Austen (Becoming Jane), la romàntica i tragicòmica història que ha dirigit Julian Jarrold a partir de la figura de la mítica escriptora. Una cinta que pren bona part de la seva atenció en l’apassionat amor que la pròpia Austen va viure amb l’irlandès Tom Lefroy (James McAvoy),un fet que va acabar marcant la seva evolució literària.

Si tot i aquestes tres propostes, sou afortunats i continueu tenint diners i temps lliure, altres films engloben la cartellera actual al complet. Per una banda, torna Anthony Hopkins en un paper que li va com anell al dit amb la pel·lícula Fracture. Amb un argument que pot recordar a les mítiques històries del senyor Hannibal Lecter, aquest thriller dramàtic dirigit per Gregory Hoblit compta, a més, amb l’indispensable Ryan Gosling després del seu elogiat paper a Half Nelson. Tanmateix, per acabar d’arrodonir aquest ambient d’intriga, aquesta setmana també s’ha estrenat First Snow, que compta amb un traumatitzat Guy Pearce després que un vident li comuniqui que morirà tant bon punt arribi la primera nevada de l’any.

I acabem amb les tres últimes estrenes de la setmana. En primer lloc, Ventura Pons s’apunta la seva habitual cita anual amb la pel·lícula Barcelona (un mapa), un drama que adapta la novel·la de Lluïsa Cunillé. La cinta, d’una ambigüitat sexual força remarcable, compta amb Núria Espert, Josep Maria Pou, Rosa Maria Sardà i María Botto entre el repartiment principal. Des d’Argentina ens arriba Quiéreme, comèdia amb Darío Grandinetti fent el paper d’un prestigiós cuiner argentí que es veu sorprès quan una nena espanyola al·lega ser la seva néta. Per últim, el gènere documental de factura espanyola es deixa veure a les cartelleres gràcies a la cinta Querida Bamako, un drama que analitza la situació d’un jove que es veu obligat a immigrar a Europa.

La setmana que ve, més cinema amb el nou Woody Allen i uns sexualment actius Clive Owen i Monica Bellucci.

1 comentari:

* ha dit...

superbad es simplemente brutal. hacía años q no veía una comedia de adolescentes tan brillante..