1.6.09

Càpsula indefinida de l'audiovisual mundial #26 La pèrdua


La Càpsula indefinida de l’audiovisual mundial is back! I la veritat és que no torna amb un tema excessivament alegre. Aquesta setmana intentarem analitzar aquelles pel·lícules que, com a nexe en comú, tracten la mort (direm pèrdua per ser més fins) de familiars. És el tema que toca, perquè fa poques setmanes que es va estrenar aquí, a les nostres estimades contrades, la nova pel·lícula d’un senyor britànic que s’anomena Michael Winterbottom. La pel·lícula és altament recomanable, segons el meu (in)discutible criteri. I té nom de ciutat, Gènova.

I em direu... ¿I quina relació té Gènova amb la mort? Té relació amb la mort, perquè l’argument i la substància de tot plegat s’inicia en el moment en què una mare de família mor en un tràgic accident de trànsit. Això, que ja se’ns explica des del mateix minut u de la pel·lícula, els serveix al marit vidu i a les seves dos filles per intentar superar el trauma i marxar del seu Chicago natal per tal de passar un any a la ciutat italiana de Gènova, gràcies a un treball universitari del pare. Així, i partint d’aquesta base, a la Càpsula analitzem altres pel·lícules profundes com La habitación del hijo, Caos Calmo, Para que no me olvides o The door in the floor (Una mujer difícil), entre moltes altres. Evidentment, tampoc podem deixar de banda les sèries. El màxim exponent en tractar aquesta temàtica seria la magistral A dos metros bajo tierra (Six feet under), que ja ens ubica l’argument en una funerària. Però n’hi ha d’altres que també utilitzen la mort com a punt de partida. Trobem exemples clars en sèries com Everwood, Weeds, Huff o Twin Peaks.

Si escolteu la càpsula fins al final, tindreu premi. Al Mai a la vida encara estem traumatitzats per tres pel·lícules Disney que reflecteixen aquest tema. ¿Recordeu com va morir Mufasa a El rey león?

Ja sabeu que podeu escoltar aquesta càpsula AQUÍ o directament al nostre perfil d’SCANNER CLUB.

Preparad vuestro olfato de hienas, pronto habrá novedades aquí...