La gran mentida del bicing
Aquestes alçades de  la pel·lícula gairebé tothom sap què és el bicing, en sigui usuari,  o no. El servei de prèstec de bicicletes de l'Ajuntament de Barcelona  funciona des del passat 22 de març i ha tingut des de llavors un èxit  acaplarador, clar exemple n'és el gran desiquilibri entre bicicletes  en servei – oficialment unes 1.500 – i el nombre d'abonats – més  de 90.000 – que segueix creixent de manera imparable. 
És increïble que des  de l'Ajuntament no es pogués preveure el gran èxit que tindria aquesta  proposta clarament electoralista, i que encaixava perfectament en una  Barcelona cada cop més poblada de bicicletes però tant poc preparada  per a elles com sempre. El bicing és un servei problemàtic ja com  a concepte. No es pot pensar en un prèstec de bicicletes en una ciutat  que no disposa d'una xarxa de carril bici suficient i que per tant no  podrà suportar l'allau de nous usuaris. El fet que les bicis vagin  per on bonament puguin és perillós per a tothom: peatons, cotxes i  els mateixos biciclistes.
Però bé, el cas és  que a Barcelona hi tenim el fantàstic bicing, que segons la web de  l'Ajuntament ens permetrà combinar el transport públic convencional  amb la bicicleta, “per anar on vulguis, quan tu vulguis, sense fums  ni sorolls”. La realitat però, dista bastant de la promoció. El  cas és que el gran desequilibri entre la oferta i la demanda provoca  seriosos problemes als usuaris, de manera que actualment aconseguir  una bici s'ha convertit en quasi en una loteria. Hi ha moments del dia  en que fins a 32 de les 94 estacions de bicing es troben sense cap bici,  mentre que una vintena més només en té una o dues disponibles. Les  estaciones més castigades són les del barri de l'Eixample seguides  per les del centre de la ciutat. La situació s'agreuja amb el bon temps  i les ganes d'anar a la platja, on les estacions sempre estan plenes  i fins i tot es forma cua per deixar bicis. Els treballadors del Bicing  intenten compensar aquest desequilibri i portar aquestes bicis que s'acumulen  a la platja a les estacions desavastides més properes mentre que les  més allunyades gairebé no són avastides en tot el dia. 






7 comentaris:
fa poc vaig llegir un article del pal sobre el bicing
http://www.barrisants.org/index.php?option=com_content&task=view&id=357&Itemid=1
i jo també crec que a l'hivern no ho utilitzarà ningú...
home doncs jo casi prefereixo anar amb bici a l'hivern que no fa tanta calor...pero evidentment amb el temporal que ha fet aquest últims dies.....uf....no m'atreviria ni a sortir de casa...
:s
pd. també molt interessant l'article!
jo desitjo que no ho utilitzi ningú a l'hivern...però no ho crec, q és diferent!
vaaaa, anònim desvetlla la teva identitat...igual aconsegueixes alguna cosa a canvi...
:O
yo no soy muy de usar bici, asi q no soy usuario, por tanto no puedo opinar demasiado sobre el tema ^_^'
KINA RAÓ QUE TENS!
I a més... jo tinc la tarjeta bloquejada!
Hauré de fer gestions!
que bo "el traductor casio"
i la nova llei què?
aquí hi ha marru!
ai ai ai ai
Realment, el que no fa falta ser un "setciències" per saber és que si s'haguessin posat 80.000 bicis, les queixes arribarien perquè "la ciutat no està preparada per tanta bici" com molt bé diu l'autor del Blog. Per tant, 1.500 bicis, és una bona prova. Ha tingut èxit ¿no? Doncs ara toca posar-ne més.
Un últim apunt, tot el que fa un govern democràtic és "electoralista",i gràcies a Déu -menys anar a l'Irak, clar.
Publica un comentari a l'entrada