5.11.07

La guia definitiva: westerns, morts coreografiades, ciutats devastades... i un germà repetit

La fama s’ha apoderat d’un servidor. Sí... així... tal com sona. Sóc conscient de l’incommensurable èxit de les meves entradetes en aquest humil article setmanal i, a més, les televisions m’assetgen com un Michael Douglas qualsevol en mans d’una potent Demi Moore després del meu paper secundari en un peculiar programa televisiu. Us comprenc si penseu que sóc l’home més afortunat del planeta. Però no ens enganyem. És difícil mantenir el llistó. He dormit molt poques hores aquesta setmana pensant en alguna cosa mitjanament creativa pel meu nou article. Però us sento defraudar (vosaltres, els meus milions de fans). No ho he pogut fer millor. Compreneu-me i accepteu-me com un simple mortal. Gràcies... i analitzem d’una vegada les 10 estrenes que ens ha deixat aquest pont abans que les paranoies mentals d’Íker Jiménez acabin en la humanitat.

Si la setmana passada el senyor Allen encetava les estrenes amb una important divisió d’opinió, aquest cop li toca a Brad Pitt (Copa Volpi sota el braç) satisfer les expectatives. I ho fa amb un western dirigit per Andrew Dominik, que arriba a ser tan llarg com el seu propi títol indica: El asesinato de Jesse James por el cobarde Robert Ford (The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford). La història, que com tants altres clàssics del western nord-americà torna a centrar la seva mirada en la complexa vida (i mort) d’un dels pistolers més famosos del Far West, compta amb un covard Casey Affleck com a antagonista en una pel·lícula on també hi participa Sam Rockwell, la porrera Mary-Louise Parker o una de les meves muses espirituals, Zooey Deschanel. I si no us canseu de la presència de Casey Affleck, sempre podreu fer sessió doble al cinema anant a veure l’òpera prima com a director del seu germà Ben, Adiós pequeña, adiós (Gone baby gone) que, per sorpresa, és ja una de les ofertes amb més bona crítica de tota la cartellera. La pel·lícula adapta una novel·la de Dennis Lehane (autor de Mystic River) i, atenció, perquè països com el Regne Unit o Portugal han retardat la seva estrena a causa de les semblances amb el show mediàtic muntat pel cas Madeleine.

Però clar, ¿que seria del cinema sense la necessària violència gratuïta? Propostes com Resident Evil: Extinción (Resident Evil: Extintion) o Shoot ‘Em Up ens ho posen ben fàcil. En el primer cas, torna Milla Jovovich després d’una més que lamentable segona part en un ambient molt més apocalíptic, una devastada ciutat de Las Vegas com a paratge d’excepció. I compte, que la ex Juana de Arco no està sola, ja que en el repartiment principal també ens trobem amb l’heroïna Ali Larter. En el segon cas, Shoot ‘Em Up (que porta com a subtítol un innecessari En el punto de mira) ens proposa una immensa pirotècnica de bales molt ben assajada de la mà de Paul Giamatti i uns actius Clive Owen i Monica Bellucci en una mítica escena de violència sexual del tot desvariada.

Però no tot han de ser instints assassins, i així ens ho demostren les següents estrenes. Per una banda, Richard Gere i Claires Danes es posen al capdavant d’un thriller d’intriga que analitza la desaparició d’una jove en un més que probable cas de delinqüència sexual en la pel·lícula El caso Wells (The Flock), que també compta amb la presència d’Avril Lavigne. I des d’Irlanda ens arriba Once (de John Carney), una de les últimes revelacions musicals i, probablement, la perla més destacada d’aquesta setmana gràcies a una història romàntica gens edulcorada, que va acabar aconseguint el Premi del Públic en el passat Festival de Sundance. Tot i que si parlem de perles, no hem d’obviar la candidata francesa en la propera edició dels Oscar, Persépolis (de Marjane Satrapi i Vincent Paronnaud), una imprescindible pel·lícula d’animació per adults centrada en la peculiar vida d’una nena iraniana que, tal com resa el seu argument i en plena revolució islàmica, descobreix una nova situació en el seu interior que s’acaba movent entre la fascinació pel punk, ABBA i Iron Maiden mentre viu el terror de la persecució en un món on l’enfrontament entre cultures hi està del tot present.

Aquesta setmana, a més, ens ha arribat Lío embarazoso (Knocked up), l’última anada de l’olla signada per Judd Apatow (director de Virgen a los 40 i alguna que altra sèrie de culte) en relació a un embaràs no desitjat. La pel·lícula està protagonitzada per Seth Rogen i Katherine Heigl (la Izzie Stevens d’Anatomía de Grey) i compta amb Paul Rudd, Leslie Mann o el supersortit Jonah Hill entre els secundaris. I acabem amb dos propostes espanyoles. En primer lloc, Gonzalo Suárez ens porta un destacat repartiment (Carmelo Gómez, Maribel Verdú, Aitana Sánchez-Gijón o Bárbara Goenaga) en la pel·lícula Oviedo Express, que ens relata els embolics d’una companyia teatral en la representació de l’obra La Regenta a la capital asturiana. La quota espanyola es tanca amb un intent d’aventura fantàstica juvenil amb un estrany títol, Los Totenwackers, amb fantasmes i forces del més enllà.

La setmana que ve, mes ració cinèfila amb una esperada segona part, torres plenes de simbolisme i alguna que altra intriga política.

2 comentaris:

Muntsa ha dit...

Persépolis s'ha d'anar a veure, xo crec que només la fan en versió original substitulada.

Synbios ha dit...

Siendo como soy un fan de Resident Evil, es mi deber ir a ver Resident Evil Extintion, aunque sea malisima, patetica blablabla XD.

Y Knocked up la tengo bajada hace un tiempo ya en ingles, xq sale Katherine Heigl le ponian buena nota en imdb, pero nunca encuentro el momento...